typ
vozu: Zastava 101 (Zastava 1100)
zdvihový
objem motoru: 1116 ccm
maximální
výkon: 40,5 kW při 6000 ot./min.
max.
točivý moment: 78 Nm při 3000 ot./min.
převodovka:
čtyřstupňová (pětikvalt by to sneslo, ale už by
to auto nebylo v původním stavu)
nejvyšší
rychlost: 140 km/h - podle návodu (jel jsem
s tím 130 km/h, víc už jsem se bál)
spotřeba:
udávaná základní 7,9 litru na 100km, ze zkušenosti
po Praze kolem 8 litrů, mimo město 6,5 litru; jezdí
to na Natural 95 s aditivem (náhražkou olova)
rok
výroby: 1976, do provozu 1977
najeto:
145.000 poctivých kilometrů
SPZ:
původní protekční AO-98-99
STK:
do července 2004
bydliště
vozu: podzemní garážové stání, aby na
něj nepršelo a nežrala ho ošklivá sůl (v zimě
s ním nejezdím)
interiér:
světle hnědá koženka ve velmi dobrém stavu
celkový
stav vozu: velmi původní, víceméně
originální lak, koroze jen zanedbatelná, původní
majitel vyměnil levý přední blatník, výhledově
bude potřebná i výměna pravého předního blatníku
a předního čela
provedené
opravy a údržba: vyměněn rozvodový řemen,
nový karburátor (originál jugoslávský), nové
pneu, nové dva díly výfuku, samozřejmě i nové náplně
provozních kapalin; v květnu 2003 jsem po dlouhém chystání vyměnil těsnění
pod vanou a ventilovým víkem, ale furt někudy prosakoval olej; po dlouhém
pátrání na to nakonec přišel můj el mechániko - teklo to kupodivu kolem
NOVÉHO víčka oleje :-); a došlo i na trochu bastlení - ale funkčního
bastlení...; na přístrojové desce konečně přibyl teploměr chadící kapaliny,
a to namísto současné pouhé kontrolky oznamující přehřátí; použil jsem k
tomu teploměr z Fiata 128, který jsem vypreparoval a namontoval namísto
současné žárovičky - kupodivu byla v původní přístrojové desce příprava;
pak stačilo lehce předělat desku s plošným spojem (jugoslávští soudruzi
jaksi prohodili + a signál od čidla teploty) a současné čidlo nahradit
novým a voilá - už vím, jak je motor zahřátý; a abych nezapomněl, po
dlouhatananánské době jsem konečně sehnal nastavitelný ukazatel kilometrů
(tímto děkuji assbestovi, jenž má můj nehynoucí vděk)
a na co se
chystám: no, až bude čas a peníze, konečně přetěsnim všechno kolem
nádrže, odkud se zejména v létě line slabý zápach benzínu...
kontakt na
mechanika: Karel Jaksch, ulice v Horní Stromce, Praha 3 (kousek od
metra Želivského), telefon +420 603 481 510; specializuje se sice na Fiaty
500 a 600, ale nepohrdne ani Fiatem 127, 128 nebo Zastavou - není zrovna
nejrychlejší (má dost práce), ale zato je spolehlivej a pečlivej