ZASTAVA 101 - "STOJADIN"

 

 

 

 

 

TECHNICKÉ INFORMACE


typ vozu: Zastava 101 (Zastava 1100)

zdvihový objem motoru: 1116 ccm

maximální výkon: 40,5 kW při 6000 ot./min.

max. točivý moment: 78 Nm při 3000 ot./min.

převodovka: čtyřstupňová (pětikvalt by to sneslo, ale už by to auto nebylo v původním stavu)

nejvyšší rychlost: 140 km/h - podle návodu (jel jsem s tím 130 km/h, víc už jsem se bál)

spotřeba: udávaná základní 7,9 litru na 100km, ze zkušenosti po Praze kolem 8 litrů, mimo město 6,5 litru; jezdí to na Natural 95 s aditivem (náhražkou olova)


rok výroby: 1976, do provozu 1977

najeto: 145.000 poctivých kilometrů

SPZ: původní protekční AO-98-99

STK: do července 2004

bydliště vozu: podzemní garážové stání, aby na něj nepršelo a nežrala ho ošklivá sůl (v zimě s ním nejezdím)


interiér: světle hnědá koženka ve velmi dobrém stavu

celkový stav vozu: velmi původní, víceméně originální lak, koroze jen zanedbatelná, původní majitel vyměnil levý přední blatník, výhledově bude potřebná i výměna pravého předního blatníku a předního čela

provedené opravy a údržba: vyměněn rozvodový řemen, nový karburátor (originál jugoslávský), nové pneu, nové dva díly výfuku, samozřejmě i nové náplně provozních kapalin; v květnu 2003 jsem po dlouhém chystání vyměnil těsnění pod vanou a ventilovým víkem, ale furt někudy prosakoval olej; po dlouhém pátrání na to nakonec přišel můj el mechániko - teklo to kupodivu kolem NOVÉHO víčka oleje :-); a došlo i na trochu bastlení - ale funkčního bastlení...; na přístrojové desce konečně přibyl teploměr chadící kapaliny, a to namísto současné pouhé kontrolky oznamující přehřátí; použil jsem k tomu teploměr z Fiata 128, který jsem vypreparoval a namontoval namísto současné žárovičky - kupodivu byla v původní přístrojové desce příprava; pak stačilo lehce předělat desku s plošným spojem (jugoslávští soudruzi jaksi prohodili + a signál od čidla teploty) a současné čidlo nahradit novým a voilá - už vím, jak je motor zahřátý; a abych nezapomněl, po dlouhatananánské době jsem konečně sehnal nastavitelný ukazatel kilometrů (tímto děkuji assbestovi, jenž má můj nehynoucí vděk)

a na co se chystám: no, až bude čas a peníze, konečně přetěsnim všechno kolem nádrže, odkud se zejména v létě line slabý zápach benzínu...


kontakt na mechanika: Karel Jaksch, ulice v Horní Stromce, Praha 3 (kousek od metra Želivského), telefon +420 603 481 510; specializuje se sice na Fiaty 500 a 600, ale nepohrdne ani Fiatem 127, 128 nebo Zastavou - není zrovna nejrychlejší (má dost práce), ale zato je spolehlivej a pečlivej